Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

18 April 2016

Hanya Seketika

15.4.2016.....sehari sempena ulang tahun en ayah kami
dapat ahli baru dalam keluarga.
Setelah lebih 2 bulan Oyen hilang akhirnya kami dapat penggantinya.

Biras ibu bawakan "Tuah" ni untuk Farouk.
Kami namakan "Tuah Bingo".....berusia 4 bulan.
2 hari Binggo bersama kami.
Terkadang dia ceria...tapi lebih banyak termenung...
Pot yang Binggo paling suka di sudut tingkap.
Hari ke 2...Binggo mula tak selera makan.....banyak termenung...
tercari-cari sesuatu....
Sayu dan sedih ibu tengokkan si Binggo.
Mungkin Binggo rindukan ibunya...abangnya....adik beradiknya....
Rasa bersalah setiap kali ibu lihat Bingo termenung...
Walaupun Bingo hanya sekadar seekor kucing kecil tapi
hati dan perasaan rindunya siapa yang tahu....

Akhirnya ibu mengambil keputusan yang berat.
Kami sepakat pulangkan semula Tuah @ Bingo kepangkuan keluarganya.
Biarlah Bingo bahagia disisi keluarganya...ditempat asalnya.........

 Muka sedih.....

 Pot tempat Tuah Binggo melayan perasaan rindunya....

Bila ibu tatap gambar ni..airmata ibu menitis....
Sebak dan sedih....
Beginilah keadaan Bingo menanggung rindu pada keluarganya.

Takpelah ye Tuah Bingo....jodoh kita tak panjang.
Kalau ada masa terluang ibu akan datang menziarahi Bingo.

7 ulasan:

lia ummiirfan berkata...Reply To This Comment

alololo.. comey dan manja je mukanya..

Wa berkata...Reply To This Comment

La...siannya dia kak...hihihi akak sedia , dia lagi sedih rindukan family dia kan..nanti dapatlah pengganti tu :)

Nafira usof berkata...Reply To This Comment

eh eh.. tetiba air mata Zura plak yang bergenang bila tgk gambar last tuh. binatang pon ade perasaan rindu rupernya yer. nasib lah kakak paham ape isi hati tuah bingo.

Mummydearie berkata...Reply To This Comment

Comelnya alahai tapi saya ni tak suka kucing, kak. Tengok dari jauh aje bolehlah. Nak suruh bela, memang tidaklah. Saya ni penggeli.


Lama tak singgah blog akak ni :)

Inani Hazwani berkata...Reply To This Comment

Comel :D

LYAfrina berkata...Reply To This Comment

alahai..comey.. xpe akak..mula2 mmg camni..bg kasih syg sepenuhnya.in shaa Allah dia akn serasi

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

sedihnya baca keadaan bingo.Alhamdulillah binggo dah kembali ke pangkuan keluarga.comel bingga ni.takpelah kak rezeki tak pnjang.janji tuah bahagia..

About me